Runic - Dansk 10man guild på Laughing Skull
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Runic - Dansk 10man guild på Laughing Skull
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 ClassGuides.dk søger folk!

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Swiftshape




Posts : 5
Join date : 01/02/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyTirs Feb 01, 2011 10:38 pm

Hej Runic!

Jeg vil i denne post gøre jer opmærksomme på en ny website der er oprettet ude i det store World Wide Web.
Den hedder ClassGuides.dk og vores intentioner er at give ud af vores erfaring til mindre erfarne.

Dette gør vi igennem et sæt af guides udformet af WoW-spillere der virkelig brænder for deres class og det er så her du kommer ind i billedet!

Som det ser ud på nuværende tidspunkt har jeg ikke helt kunne skrabe det antal folk sammen jeg gerne ville have til at køre sitet, og har derfor valgt at jeg ville opsøge dem andre steder end kun i mit eget guild. Dette gør så også at der bliver åbnet op for mere end bare ét guilds synspunkter på spillet.

Og i skal selvfølgelig også se vores website:

http://www.classguides.dk

Vi er stadig igang med en masse små detaljer og vores forum er snart oppe at køre igen.

De guides vi søger skal være interesseret i at udfolde sig på tekst med en god og gennemført guide. Derudover skal der også være interesse i at holde sin/sine guides opdateret efter patches. (selvfølgelig kun hvis de har inflydelse på din class)

På nuværende tidspunkt søger vi guideskribenter til følgende classes:

Death Knight, Hunter, Mage, Paladin, Priest, Shaman, Warlock, Warrior.

Min idé er dog, at hvis jeg får flere af samme class vil jeg være åben for at have flere skribenter der skriver hver deres guide og begge får dem uploadet. Dette er ikke for at yde konkurrence skribenterne imellem, men blot for at give mere fleksible guides til vores brugere.

Dette betyder at hvis du er druid eller rogue og har interesse i dette projekt er du mere end velkommen til at kontakte mig.

For at komme i kontakt med mig kan i skrive en mail til swiftshape@classguides.dk eller via en PM her på jeres site.



Nicky
Swiftshape
<One of Us>
EU - Auchindoun
Tilbage til toppen Go down
Hushkin

Hushkin


Posts : 81
Join date : 15/01/11
Age : 33

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyTirs Feb 01, 2011 11:14 pm

Hejsa; det er en udemærket ide du har, dog kunne jeg tænke mig at høre lidt om hvorfor du rent faktisk er gået igang med dette projekt, eftersom der jo allerede findes et ton af guides på diverse anerkendte foras.

En anden ting jeg godt lige kunne tænke mig at høre noget om er, hvorvidt du rent faktisk har gennemtænkt selve guidesene, for hvis du ønsker at en eller anden dansker rent faktisk selv sætter sig ned og decideret laver sin egen guide, så kan jeg se visse problemstillinger/ulemper, hvoraf den største og mest åbenlyse nok er:
Der er alt andet lige slet ikke det samme antal flow af mennesker på dit site, som der er på de store anerkendte sites (ex. MMO Champ, EJ osv.) og derfor vil der slet ikke være samme mulighed for at få en debate op at kører om hvad der er den mest optimale løsning til en given class/spec.

Men hvis du derimod accepterer oversættelser af opdaterede og bredt anerkendte guides, eller simpelthen forlanger konkrete henvisninger til theorycraft/filosofi/debat når nogen skriver en guide, så er det jo en helt anden sag.


(en af grundene til at jeg spørger er fordi dit site lige pt. timer ud, og jeg derfor ikke selv har nogenmulighed for at se om du har posted relevante ting om mine ovenstående spørgsmål.)
Tilbage til toppen Go down
Swiftshape




Posts : 5
Join date : 01/02/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyTirs Feb 01, 2011 11:48 pm

Hushkin skrev:
Hejsa; det er en udemærket ide du har, dog kunne jeg tænke mig at høre lidt om hvorfor du rent faktisk er gået igang med dette projekt, eftersom der jo allerede findes et ton af guides på diverse anerkendte foras.

En anden ting jeg godt lige kunne tænke mig at høre noget om er, hvorvidt du rent faktisk har gennemtænkt selve guidesene, for hvis du ønsker at en eller anden dansker rent faktisk selv sætter sig ned og decideret laver sin egen guide, så kan jeg se visse problemstillinger/ulemper, hvoraf den største og mest åbenlyse nok er:
Der er alt andet lige slet ikke det samme antal flow af mennesker på dit site, som der er på de store anerkendte sites (ex. MMO Champ, EJ osv.) og derfor vil der slet ikke være samme mulighed for at få en debate op at kører om hvad der er den mest optimale løsning til en given class/spec.

Men hvis du derimod accepterer oversættelser af opdaterede og bredt anerkendte guides, eller simpelthen forlanger konkrete henvisninger til theorycraft/filosofi/debat når nogen skriver en guide, så er det jo en helt anden sag.


(en af grundene til at jeg spørger er fordi dit site lige pt. timer ud, og jeg derfor ikke selv har nogenmulighed for at se om du har posted relevante ting om mine ovenstående spørgsmål.)

Vores site har i dag lavet lidt vrøvl med vores forum der har været skyld i et crash på serveren. Dette er dog ved at blive ordnet og vi har resat vores site. Forummet vil blive set igennem før det bliver indplantet i sitet igen. Sitet skulle være oppe igen snarest.

For at svare på din spørgsmål så kan jeg godt se det måske ikke er helt gennemtænkt med selve guidesne, hvilket er en fejl fra min side. Dog skal dette ikke hindre mig i at få dette site op at køre. Planen er at køre et website der har samme formål som de sites du omtaler, dog vil vores guides være på dansk. Jeg er helt indforstået med, at vores forum aldrig vil blive af samme kaliber som evt. Elitejerks eller MMO, men forhåbentlig den største på dansk. Det er også derfor jeg kontakter spillere i guilds der spiller på et så højt plan at de vil være i stand til at guide folk der kun er på vej til det stadie end-game raiders er på.

Havde egentlig, bare for at modsige mig selv, haft i tankerne at vores guides skulle være selvskrevne, dog skal de være guidende og ikke dikterende. Forstået på den måde at de er baseret på theorycrafting og egen erfaring. Også derfor jeg håber at der vil komme et par stykker til hver class så man har noget at lægge op imod hinanden. Og derved følge den guide man får mest ud af personligt. Vores guides skal være hjælpende for vores brugere til at finde den spille-stil der er bedst for dem og ikke den der er bedst for en anden.

Kort sagt, vores site skal være tilsvarende EJ, MMO og Manaflask, blot på dansk.

Måske virker det åndsvagt for nogen at vi laver noget allerede eksisterende bare på et andet sprog, men er virkelig i den tro, at det kunne blive en kæmpe succes da mange måske vil foretrække en guide på dansk fremfor en på engelsk, hvis de kan give de samme oplysninger.
Tilbage til toppen Go down
Drhorrible

Drhorrible


Posts : 42
Join date : 17/01/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyOns Feb 02, 2011 12:08 am

Altså, jeg syntes godt om jeres ide, da jeg selv spiller på socialt niveau (Ved siden af Runic) med nogle som ikke altid forstår de engelske guides.

Der er dog en ting der bekymre mig, og dette kommer fra en som har haft guides til forskellige classes kørende på netop nogle af de større sider.
Du siger at du evt. vil have flere guides oppe på samme tid. Dette lyder som en stor stopklods for mig, for det vil, som jeg ser det, ende med at forvirre modtageren.

Hvis du har guide A som råder dig til ét, og så guide B som råder dig til noget andet, så ender du egentlig i samme position som du startede.
Jeg vil istedet foreslå at du evt. opretter et diskussionsforum BAGVED guiden, som diskuttere de forskellige informationer, og sørger for at de rettelser der kommer så bliver rettet
så guiden er up to date hele tiden.

På den måde er man flere om at manage EN guide, og man sørger samtidig for at guiden er valideret i det at informationerne i den er gennem debatteret af flere folk som kender classen.
Anyways, det er bare mine to cent. Take it or leave it.

Alt i alt syntes jeg det er et godt initiativ hvis I ikke har noget imod at i aldrig ender med at være helt så store som de andre sites.
Tilbage til toppen Go down
Hushkin

Hushkin


Posts : 81
Join date : 15/01/11
Age : 33

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyOns Feb 02, 2011 12:03 pm

Jeg er meget enig med Drhorrible, tror helt klart det ville være en stor brøler at have flere guides til det samme spec oppe; kan ikke forstille mig andet end at det kommer til at blive forvirrende og derved næsten arbejder direkte imod din målsætning om en nem og tilgængelig side med guides på dansk.

Med det sagt, så synes jeg stadig dit projekt er interessant, og kunne godt tænke mig at kigge lidt på din priest sektion (hvis jeg kan finde tid til det), men det bliver kun såfremt at der simpelthen ikke opstår flere guides om den samme ting. Der kan sagtens være en guide for nybegynder og en guide til de lidt mere hardcore.

Btw, lige pt. ryger man ikke ind på dit site når man bruger dit link, men derimod et site der vil installere Joomla?
Tilbage til toppen Go down
Swiftshape




Posts : 5
Join date : 01/02/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyOns Feb 02, 2011 12:48 pm

Meningen med at have flere guides er primært for at give forskellige forklaringer på det samme. I og med at vores guides primært skal fokuseres på theorycrafting vil det i bund og grund blive det samme de fortæller. Kan godt forstå det måske lyder rodet, og er det måske også. Blot mig der går og leger med nogle idéer, men så er det jo der jeg kan få feedback på mine idéer og eventuelt komme frem med noget mere holdbart, ved jeres hjælp og råd.

Vi har et moderator-forum som jeg sagtens kan tilføje flere fora til såvel at der kan diskuteres om hvorvidt indholdet vil være passende eller ej.

Jeg vil tage imod alle jeres råd og eventuelt sætte folk til at stå for et spec, da jeg via et andet forum jeg publicerer på fik en kommentar omkring dette.

Der tog vi eksemplet shamans. At skrive en guide til enhancement vil være noget helt andet end at skrive en til restoration, og derfor kunne man måske sætte folk til at skrive en guide om ét af deres spec og så den vej igennem have 3 guide-skribenter til hver class. Derfra kunne man så tage moderator-forummet og gøre det muligt for f.eks. Holy Priest at komme med foreslag til Discipline Priestens guide.

Jeg siger tusind tak for de gode råd og disse vil jeg poste på de andre fora og så vil jeg få udbygget en "arbejdsplan" som vil beskrive vores skribenters job.

Ang. vores website så fik vi nogle problemer med det valgte forum hvilket gik ind og lavede en kæmpe fejl. Vi kunne ikke lige få reddet denne fejl og valgte derfor at starte sitet på ny for at sikre os den er ude af databasen. Dog har vi backup af alle filerne derpå så vi vil være godt kørende i løbet af dagen i dag.
Tilbage til toppen Go down
Drhorrible

Drhorrible


Posts : 42
Join date : 17/01/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyOns Feb 02, 2011 2:49 pm

Alt i alt syntes jeg det lyder som en god ide, og jeg kunne også være interesseret i at kigge på det (jeres paladin sektion, og evt. druid)
Håber i får det op og køre! Alt held og lykke
Tilbage til toppen Go down
Swiftshape




Posts : 5
Join date : 01/02/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyOns Feb 02, 2011 9:34 pm

Drhorrible skrev:
Alt i alt syntes jeg det lyder som en god ide, og jeg kunne også være interesseret i at kigge på det (jeres paladin sektion, og evt. druid)
Håber i får det op og køre! Alt held og lykke

Super :-)
Tilbage til toppen Go down
fontex




Posts : 4
Join date : 22/01/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptyOns Feb 02, 2011 9:59 pm

har du snakket med http://wow.gaming.dk/ om et samarbejde?
Tilbage til toppen Go down
Swiftshape




Posts : 5
Join date : 01/02/11

ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! EmptySøn Feb 06, 2011 1:12 am

Undskylder det pludselige "turn-out", hvilket skyldes vores hjemmesides nedbrud. Den er lavet om fuldstændig fra bunden da vores daværende fora var fuldt med fejl fra udbyders side. Men nu skulle det hele fungere fint. Dog mangler jeg stadig at rette nogle tekster på selve sitet. Skulle være ordnet snarest.


fontex skrev:
har du snakket med http://wow.gaming.dk/ om et samarbejde?

Nej, har jeg ikke. Vil jeg da prøve :-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





ClassGuides.dk søger folk! Empty
IndlægEmne: Sv: ClassGuides.dk søger folk!   ClassGuides.dk søger folk! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
ClassGuides.dk søger folk!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Runic - Dansk 10man guild på Laughing Skull :: Offentligt Forum-
Gå til: